vrijdag 21 december 2007

Shake it!


Op mijn blog staan nu allemaal lekkere gerechten, maar er moet natuurlijk ook bij gedronken worden. Gisteravond had ik op dat gebied een inspirerende excursie waarbij ik me kon laveren aan alles waar een rietje in zat en een kersje op zat. Ik heb natuurlijk aandachtig zitten kijken naar de vingervlugge cocktailshaker, met zijn gladde zwarte manen en strakke kaaklijn. Het hoofdingredient is vooral veel ijs, en verder kun je alles in die glazen mikken wat met fruit of alcohol te maken heeft... Nou ja ik heb wel een hele eenvoudige kijk op cocktails, volgens mij zijn er hele opleidingen voor om het een beetje onder de knie te krijgen. Laat ik bij het begin beginnen.

Frosty Sunrise

30 ml limoncello
1 uitgepreste citroen
30 ml vodka
Een klein schepje suiker

Neem een martiniglas en maak daaraan een suikerrandje. Giet de Limoncello en Vodka in het glas, daarna de citroensap.

Strawberry shortcake

2 bolletjes vanille ijs
30 ml amaretto
4 aardbeien
3 ijskblokjes

Maal de ijsblokjes fijn in de blender en voeg daarna de ijs, aardbeien en amaretto toe. Mix het heel kort, zodat het geen romige massa wordt.

Geen opmerkingen: