woensdag 20 februari 2008

Pompoen curry



Terug gekomen van die kikkerbilletjes excursie had ik een beetje veel geld uitgegeven in Parijs. En de zaterdag erna was het weer feest, ik had mensen te lunchen, te eten, te logeren en moest o wat een straf, nog uiteten en naar een verjaardag. Wat ik mijn gasten wilde voorschotelen moest dus 1) vooral niets kosten 2) niet al te vet en ongezond zijn. Een blik in de voorraadkast leverde slechts walnoten, rozijnen en een halve pot currypasta met koriander op. Het resultaat was pompoencurry:

Voor 4 personen

700 gram pompoen
2 uitjes
4 tomaten
120 gram (gehakte) walnoten
120 gram rozijnen
1/3 pot curry pasta (Patak's die met koriander
125 ml kokosmelk
1 pak snelkookrijst (naanbrood staat natuurlijk leuker)


En dan is het heel simpel, snipper de ui, was en snij de pompoen in stukken van ca 3 cm en bak het geheel in een grote braadpan. Voeg de currypasta en de kokosmelk toe en laat het ca 10 min pruttelen met de deksel op de pan. Kook intussen de rijst en snij de tomaten.

Voeg als de pompoen zacht is de tomaten, walnoten en rozijnen toe en laat deze nog een paar minuten meewarmen. Serveer de curry met de rijst (of naanbrood)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Schil jij de pompoen?
Ben dol op pompoen, maar ik vind het schillen altijd een hele klus. Heb wel eens gelezen dat dat niet nodig is, als je hem kookt. Ben benieuwd hoe jij dat doet!

Groet,
Barbara
hapklaar.cultuurbarbara.nl

Paola Westbeek zei

Mmmm! Pompoen! Dit klinkt erg lekker. Heb je ooit de pompoen- kikkererwten curry van Nigella geproefd? Ook erg lekker!

Paola
PS: Wat een mooie blog heb je! Ik heb je aan mijn lijst op http://inmylife-paola.blogspot.com/
toegevoegd. :)