vrijdag 9 november 2007

Chocolalalala



Ja, chocola.... mijn grote passie en zonde tegelijk. Ik hou waaaanzinnig veel van chocolade, alleen al van de aanblik van het bruine goud krijg ik weke knietjes. Chocolademousse, chocoladerozijnen, chocoladeletter, toblerone, chocolade koekjes, warme chocolade taart, chocolade fondue en natuurlijk de koningin van de chocolade, de bonbons van Puccini. Met deze heerlijke grote bonbons heb ik menig vriendin met liefdesverdriet kunnen troosten.

Nu hoorde ik onlangs over het duurste toetje van de wereld, met daarin, niet al te verrassend, chocolade. Daarvan gaat immers ieder vrouwenhard sneller kloppen. Voor een slordige 25.000 dollar krijg je bij Serendipity 3 in New York de 'Frrozen Haute Chocolate', een ijscoupe waar 28 soorten cacao inzitten, waarvan de helft exclusief en dus duur is. Dit exquise toetje is in elkaar gedraaid met de hulp van de bekende juwelier Euphoria New York. Het ijsje bevat naast een dure chocolade truffel 5 gram eetbaar goud, een gouden armband van 18 karaat om het glas (waar ook nog een diamant inzit), extra goud op de slagroom én een gouden lepeltje met diamanten.



Goed, dat ga ik dus NIET maken....

Zachte chocoladetaart
Deze heerlijke italaanse chocoladetaart maakt mijn moeder regelmatig. Hij is eenvoudig, maar door de zachte binnenkant verleidelijk lekker.


200 gr extra pure chocolade
200 gr suiker
100 gr boter
3 eieren
2 lepels bloem


Smelt de boter en de chocolade au bain marie. Splits de eieren en klop de eierdooiers los met de suiker. Giet het boter en chocolademengsel in de kom en roer het luchtig doorelkaar. Klop in een schone kom de eiwitten stijf en schep deze met twee eetlepels bloem door het andere mengsel. Giet het beslag in een beboterde bakvorm (bv een quichevorm) en bak de taart gedurende 40 minuten in de oven op 150 graden.

De taart hoort nog zacht te zijn van binnen. Serveer deze met een beetje poedersuiker.

Geen opmerkingen: